۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

ایمان بیاوریم به قدرت شبکه های اجتماعی

میرحسین موسوی محبوب ترین شخصیت اپوزیسیون به خاطر مشکل قلبی راهی بیمارستان شد. خبری که در آخرین ساعت های روز پنج شنبه فضای اینترنت را مملو از نگرانی کرد.
متاسفانه حق شخصی چون میرحسین موسوی که به هر صورت در برابر عهد خود با مردم استوار ماند، به خوبی ادا نشده است. بسته بودن فضای سیاسی و چماق سنگین حکومت که بی درنگ هرگونه اعتراضی را در نطفه خفه می کند قابل انکار نیست. ولی در همین فضای سنگین استبدادی فرصت هایی گاه و بی گاه برای اعتراض به وجود می آید. در  روزهای آینده، تهران میزبان اجلاس جنبش عدم تعهد خواهد بود. حضور شخصیت های برجسته سیاسی و خبرنگاران زیاد، دست حکومت را برای سرکوب تا حد زیادی خواهد بست. و این یعنی فرصتی فوق العاده برای اعتراض به وضعیت اقتصادی مردم، زندانیان سیاسی و حصر و بی توجهی به سلامت رهبران جنبش سبز.
این موضوع را خیلی ها در روزهای گذشته در فضای مجازی مطرح کردند. ولی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت. شاید همه منتظریم تا یک "فرد" یا "شورا" یی پیدا شود و مردم را دعوت به اعتراض در این روزها بکند. حال آنکه جنبش و به طور کلی نیروهای مخالف حکومت نه بر سر فردی اتفاق نظر دارند و نه شورای قابل اتکایی موجود است. اما این به معنای بن بست نیست. شبکه های اجتماعی قدرتمند جنبش سبز به واقع قابلیت و قدرت شروع چنین اعتراضی را دارد. فقط باید بخواهد. شاید برای اولین بار اندکی غیرقابل تصور و محال به نظر برسد. ولی می توان این را تجربه کرد. بیاییم اینبار خودمان، تک تک اعضای این شبکه های عظیم اجتماعی قراری را برای اعتراض مشخص کنیم و خودمان اطلاع رسانی کنیم و منتظر هیچ کس نمانیم.
با اطمینان می گویم این امر شدنی است. کافی است بخواهیم. جنبش سبز در خلاء رهبری می تواند ثابت کند که شخص محور نیست.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

پیشنهادی که امیدوارم به خاطر واقع بینی تایید و اطلاع رسانی شود .
1- دولت تقلب و دروغ تهران را از روز سه شنبه برای وانمود کردن اینکه به نمایندگان کشورهای به اصطلاح غیر متعهد ثابت کند در ایران همه چی آرومه تعطیل میکنه.
2- 30 لیتر بنزین رشوه توسط دولت برای خلوت کردن تهران به کارت های سوخت شارژ میشه.
3- هیات حاکمه میخواهد به مدعوین کنفرانس ثابت کند که مشکل داخلی نداشته و برای دور زدن تحریم ها از این کنفرانس سو استفاده کند.
4- حکومت با استقرار همه نیرو ها اعم از سپاه ، نیروی انتظامی، لبس شخصی و .... سعی میکند که مانع هر گونه تجمع و تظاهرات بشود.
5- در صورت عدم امکان تجمع مثلاً در خیابان ولیعصر که به محل کنفرانس منتهی میشه پیشنهاد میکنم که:
راس ساعت 21 به مدت 15 دقیقه فریاد خود را هر شب و در روز های تشکیل کنفرانس از شب سه شنبه تا شب شنبه هفته بعد به شرکت کتتدگان در کنفرانس برسانیم آنهم نه با الله اکبر بلکه با سوت که ضمن اینکه امکان تداوم آن به آسانی میباشد از شعار های مذهبی ارتجاعی هم خلاص میشیم.
این کار در زمان اجلاس ادامه پیدا کند تا هم همبستگی ها تقویت شود و هم یک تجدید خاطره ای باشدو به الاغ های شرکت کننده در اجلاس حالی کنه که مردم این فسیل های عقب مانده را نمیخواهند و از اینها متنفرند.
تمنا یکنم برای جا انداختن موارد بالا یا پشتیبانی کنید و یا روش مناسبتری ارائه نمایید.

joseph گفت...

shomaha hamatoon kharejin maro mikhain ghorbooni konin
man ke nemiam

ناشناس گفت...

درود
این جوزف بسیجی(اسمشو داری)تون همه ی سایتا همین نظرو گذاشته که چقد رم کارسازه
من به همراه همه ی دوستام که خوشبختانه یکی دوتاهم نیستن حتما میایم امیدوارم بتونیم دوباره نشون بدیم که هنوز زنده ایم

ناشناس گفت...

فیلم دلیران تنگستانو دیدین؟(درباره رییس علی دلواریه)باید بگم در طول تاریخ ادمایی که قلبشون برای وطن میتپه کم نیستن
من خوشحالم که ما هم جزو همون ها هستیم
به امید دیدار تو دوست عزیز